středa 17. června 2020

Rybízová plantáž - první jaro

 
Blíží se první narozeniny mé skromné rybízové plantáže, dá-li se takto tento kus půdy nazvat. Můžu potvrdit, že sadba byla opravdu to nejnáročnější, co mě v tomto záměru zatím potkalo. Se suchým nástupem jara jsem pro jistotu dostatečně zavlažoval. Oplatily se mírně vyvýšené pásy, které nad výsadbou vytvořily jakýsi kanál, který jsem při zalévání jenom napustil vodou, a ta se sama vsákla ke kořenům. Nemusím tak zavlažovat každou rostlinku zvlášť. K realizaci kapkové závlahy jsem se zatím nedostal a vzhledem k deštivému roku od ní letos upouštím.
Obsekávání a plení si užívám. Upustil jsem od ohraničení jednotlivých pásů pomocí kamenů. Je to praktičtější na údržbu. Plevel a trávu trhám jen v bezprostřední blízkosti keřů. Jediné co mě zatím mrzí je to, že jsem po sadbě neupravil okolní terén díky čemuž neprojedu s motorovou sekačkou a musím trávu mydlit strunou křovinořezu.

Rybízy se řádkují pěkně a žádný nepošel. O něco pěkněji vypadají černé, které byly při sadbě menší a měly méně dřevnatých částí. Ujalo se také deset přesazovaných starých rybízů, u kterých jsem si nebyl moc jistý; jsou k nerozeznání od nové sadby. Krásně obrazili i dva bídáci, kteří měli malinké výhony a nad zem jim trčely snad jenom dvě očka.

Jsem rád že jsou vidět i první plody mojí práce. I když jde vesměs jenom o přírůstky zelené hmoty, jsou někde vidět už i rostoucí bobule. Vize do budoucna je být alespoň na 50% celkové výnosnosti!

Žádné komentáře: