pátek 10. března 2017

Koupě parcely

Už delší dobu jsem si chtěl koupit nějakou parcelu mimo domov, ale zároveň v bližším okolí. Těžil jsem si dřevo ve zhruba půl kilometru vzdáleném lesíku. Parcela patří strýcovi a jelikož on topí elektřinou, dřevo je mu k ničemu. Šlo vesměs o břízovo-habrový porost. Většina stromů byla polámaných v důsledku sněhové kalamity.
Loni o prázdninách mě napadlo, že parcelu od něho odkoupím. Jelikož šlo vesměs o slunečnou stráň, chtěl jsem louku komplet obnovit, zbavit náletových dřevin a vysadit nějaké ovocné stromy. Pak třeba včely, ovce a tak. Zkrátka takový klidný plácek v zátiší. Bohužel jsem se ale neshledal s pozitivní reakcí. Po otázce obratem přišla odpověď: v žádném případě. A tak jsem se odmlčel.

Letos na jaře mě napadlo koupit jinou louku, hned vedle strýcova domu. Je o poznání větší, nějakých 5000m2. Poblíž ní vede penetračka a od ní asi 50 metrů polní cesta. Cestička se táhne podél celé parcely - je to stará obecní cesta a vede ke hřbitovu. Louka je zarostená náletem, trny a houštinami, místy se nedá ani projít. Na horní mezi je pár vzrostlých stromů, plané třešně, jabloně a habry. Bude s ní dost práce, ale s tím do toho jdu. Nakonec jsem rád, že mi strýc tu louku neprodal, protože ta původní byla fakt dost blbě přístupná.
 
Pohled na parcelu z horní strany

Parcela patří mému sousedovi, starostovi. Skočil jsem se ho teda zeptat, jestli by mi ji pustil. Vzal si něco přes týden na rozmyšlenou a pak přišel s tím, ať nadhodím nějakou částku. Zeptal jsem se známých, kolik se tak pohybují ceny, navrhnul jsem tedy 5,- za metr, maximálně 30000,-.  Souhlasil a ujal se s obecní advokátkou k sepsání soukromé kupní smlouvy. Vybrali nejvhodnější variantu převodu pro oba. Je tam hodně slovíčkaření. Nakonec padla finální částka 28000,-. Kupní smlouva byla asi na 5 stránek.
 
Pohled z parcely na západní stranu.

Kupní smlouvu jsme podepsali posledního února s manželkou. Jelikož jsme svoji, jedná se automaticky o společné jmění manželů. Museli jsme podepsat i plnou moc protože advokátka za nás vyřizovala veškeré papírování na katastru. Ověření každého podpisu stálo 30,- plus 1000,- na kolek. Dál mě bude čekat zaplatit daň 4% z kupní ceny. Advokátku zaplatil prodávající (soupis kupní smlouvy, obíhání). Uvidíme co bude dál.
 
Pohled na parcelu ze spodní, východní strany. Slunko svítí i v zimních měsících.
 

Žádné komentáře: