pátek 10. března 2017

Zamyšlení nad záměrem

Celý den pršelo. Po příchodu z práce jsem na chvilku vyrazil něco podělat. Vzal sem si jen sekyrku a nějaké suché dřevo na podpal. Moc to nehořelo, ale aspoň jsem si udělal nějaký základ pro ohniště. Se sekyrkou jsem toho moc nepodělal oklestil jsem pár větví, ale moc se mi v tom mokru nechtělo.
 
Hrůza z horní strany.
Prošel jsem si aspoň celou parcelu, abych viděl tu hrůzu. Nevím odkud začít. Už jen odklizení těch desek, které tam mají sousedi bude stát dost úsilí. A pryč je potřebuju dát, abych se tam dostal malotraktorem. Jestli se tam vůbec dostanu, cesta je dost hrbolatá. Taky jsem se díval na rovinku, kde kdysi původní majitelé pěstovali brambory. Moje vize se rozplynula, možná tak za pět let.
 
Tady kdysi rostly brambory, třeba jednou ještě budou.
Dával jsem si dohromady plány a ujasnil si, že v první řadě vyčistím horní část a na podzim nasadím pás jabloní. V horní části pod mezí by to vycházelo na asi deset stromů s rozestupy deseti metrů. Musím dát víc, aby si později koruny nestínily. Chci koupit nějaké menší špičáky a postupně z nich vypěstovat vysokokmeny s kmenem cca 170-200cm, aby mi je neožrala lesní zvěř.
Místo tohohle chrastí tady snad porostou ovocné stromy.
Pokud se podaří, chtěl bych tam dát letos i ovce, ale budu muset koupit nový zdroj, nejspíš solární, hodně tyček a drát. Na horní mez bych chtěl navézt nějaký hnůj, ať voda stékající z horní louky dodá půdě trochu vláhy. Dospodu podél chodníčku vedoucího ke hřbitovu bych zasadil pás smrčků, který by sloužil jako živý plot, posléze místo tyček k elektrickému ohradníku.
 
Ještě jednou parcela zespodu. Východní svah, svítí i v zimě odpoledne.
 

Žádné komentáře: