středa 29. března 2017

Roubování - první špatný pokus

Tak sem si řekl, že letos konečně po letech přeroubuju starou jabloň za barákem. Je to taková psárka a mám u ní nasazené už jiné stromy, takže přinejhorším padne celá. Bohužel, mé teoretické znalosti z let minulých vzaly za své a vycházel jsem z principu pokus - omyl. Bohužel, stačilo se jen podívat na jedno video a věděl bych, že se rouby dělají delší. Na aktuálním videu dělám proto jen takové krátké šuchty, ale třeba to vyjde. Při takovém hrubém seřezu se míza do stromu bude třeba tlačit víc a něco se ujme.

Seříznutí by tedy mělo být o něco delší, cca dva centimetry. Už jsem to zkoušel na jiném stromu na parcele, kterou jsme koupili - na jediné jabloni, kterou jsem na půl hektaru našel. Dokumentace možná později. Z let minulých mám naroubováno pár větví, kde se mi vždy aspoň polovina roubů ujala.

Předloňské tři ujaté rouby.

V prvé řadě je třeba si z kraje roku sehnat nějaké kvalitní rouby. Já je naštípal ze starších jabloní a nově vysazených stromků, které jsem tímto zároveň prostříhal už někdy v únoru. Pak se roub seřízne a vsadí za kůru uřezané větve. Větev se celá stáhne páskou, aby rouby držely a kůra se neodchlipovala. Ve finále se otevřené rány zatřou sadařským balzámem.

Naroubováno.

Žádné komentáře: