čtvrtek 23. března 2017

Líhnutí - První várka

To se mi ozval jeden pán, že by chtěl do líhně nasadit vejce. Nu, a tak jsem mu vyhověl. Ještě ten den přivezl bodrý chlapík 24 vajíček. Dovezl mi taky jedno velké prkýnko, jedno malé, vařečku a dvě nějaké obracečky. Vejce sem hodil do líhně. No a pak, pak jsem si vzpomněl, že mi má z Čech přijít velká zásilka vajec Vlašky koroptví. No a tak se taky stalo a opakuje se stejná situace jako loni. Další líheň už ale kupovat nebudu.

Mám tedy dvě plné líhně a 23 vajec k dobru, jedno přišlo rozbité. Vajíčka by se neměly skladovat déle než 14 dnů a vždy musí být špičatým koncem dole protože v širším konci je vzduchová bublina. Do líhně jsem vybral pěkné, hlavně kulaté vejce. Říká se, že špičatější jsou kohouti. Líhně jsem rozehřál, nastavil pomocí lihového teploměru na cca 37,5 stupně a šupl do nich drobotinu. Podle vestavěného digitálního teploměru se neorientuju. Zbylých 23 vajec jsem nechal ve sklepě, při teplotě kolem 18 stupňů. Zatím na ně místo není, ale za pár dnů, při prosvětlování a vyřazování neoplozených a mrtvých embryí na ně snad ještě přijde řada.

Takto vypadá křehký balík v romantickém zátiší.

Rozbité vajíčko, naštěstí jediné.

Plato v popředí a vpravo čeká až se v líhních uvolní místo.

24 vajec vlevo už se teď nahřívá v inkubátoru.

Žádné komentáře: